maandag 8 februari 2010

Focus op je thema


Elk jaar maak ik een lijstje met projecten voor dat jaar. En elk jaar is dat lijstje te lang. Ik verdeel ze al over het eerste en het tweede halfjaar en ik geef ze ook verschillende prioriteiten: hoogste prioriteit, minder belangrijk en leuk om te hebben. Maar dan nog is het te veel.

Dit jaar heb ik voor het eerst een thema gekozen. Eerst stond er boven mijn lijst: meer verdienen met minder moeite. Dat is natuurlijk een goed voornemen, maar dat wil iedereen wel. Het gaf me nog niet genoeg inspiratie.

Dus ging ik er verder over nadenken. Hoe krijg ik dat voor elkaar, minder werken en meer verdienen? Eerst maar eens bedenken waar het vandaan komt. Terugkijken is altijd een goede eerste stap.

Sinds de start van mijn bedrijf heb ik van alles uitgeprobeerd. Enerzijds om te ontdekken wat ik het leukst vind om te doen. Anderzijds om maar geld in het laatje te brengen. Zo langzamerhand doemt er een beeld op uit de mist. Het is nog niet helemaal helder, maar ik heb wel een vaag vermoeden wat mijn doelgroep is en hoe ik die wil coachen. Tijdens het schrijven van mijn boek wordt ook steeds helderder waar ik voor sta.

Het wordt dus tijd om te kiezen, om helemaal helder te krijgen wat voor organizer ik ben en dat ook heel helder op papier en op mijn site te krijgen. Om daar helemaal met hart en ziel voor te gaan staan en dat uit te dragen. Mijn thema is dus focus. Focus op de dingen die echt bij mij horen en de manier van werken die bij mij hoort. Niet meer alles doen.

Alles wat op mijn pad komt kan ik nu daar aan afmeten: past het bij mij? Bij mijn manier van werken? En al doende wordt ook weer helderder wat mijn manier van werken dan precies is. Zo werkt het dus twee kanten op: ik focus op wat ik belangrijk vind en daardoor krijg ik een beter beeld van wat ik belangrijk vind. Een goed thema.

Geen opmerkingen: