maandag 3 december 2007

Ruimte in je hoofd

Vandaag heb ik geluncht met mijn eigen coach. Ze coacht me nu niet meer, maar zo nu en dan praten we bij. Zij gaf mij een mooi nieuw inzicht over opruimen en organiseren. Namelijk dat dat ook een activiteit is die vooraf kan gaan aan een verandering.

In mijn werk als organizer is het scheppen van orde meestal het doel van het proces. En natuurlijk is het zo dat meer ruimte om je heen ook rust in je hoofd geeft. Maar zoals mijn coach het beschreef kan het ook een middel zijn. Door letterlijk ruimte te maken om je heen, schep je ook figuurlijk ruimte voor iets nieuws. Een nieuwe baan, een eigen bedrijf, een relatie, wat dan ook.

Dus hou daar rekening mee bij de goede voornemens voor 2008: er moet wel ruimte zijn voor die voornemens, letterlijk en figuurlijk. De komende maand ga ik nog maar eens gebruiken om wat achterstallig onderhoud te doen hier in huis, zodat ik in het nieuwe jaar weer volop ruimte heb voor nieuwe activiteiten.

Geen opmerkingen: