donderdag 26 februari 2009

De kracht van concentratie

Gisteren kon ik me niet goed concentreren. Aan het begin van de dag was ik even weg geweest en op de één of andere manier was ik daarna onrustig. Het gevolg was dat ik van alles wat deed die middag. Een kleine aanpassing op de site, wat tips verwerken, een beginnetje maken met de nieuwsbrief, een beetje administratie. Allemaal op zich nuttige dingen, maar van alles maar een beetje. Het gevolg was dat ik aan het einde van de dag niets had afgemaakt en dat ik bovendien een heel ontevreden gevoel had. Niet prettig.

Wat een verschil met vandaag: ook nu had ik een korte afspraak aan het begin van de dag. Toen ik terugkwam begon ik weer op dezelfde manier als gisteren (beetje mail, beetje lezen op internet), maar gelukkig had ik in de gaten wat er gebeurde. Vandaag wilde ik resultaat zien, anders maak ik nooit iets af. Dus heb ik alle verleidingen aan de kant gegooid en ben ik stug aan het werk gegaan met de nieuwe workshop Iedereen kan organiseren.

En nu is dat zo goed als af. Alles wat ik op dit moment kan doen, heb ik gedaan. En dat voelt een stuk beter. Nu die grote taak klaar is, heb ik ook nog best tijd om even te surfen, wat te lezen en mijn blog te updaten. Dat is de kracht van concentratie.

Geen opmerkingen: