zondag 25 november 2007

In beweging komen

Vandaag had ik zo'n dag dat ik eigenlijk nergens zin in had. Het was een drukke week, ik was vier avonden naar het cabaretfestival Cameretten en vrijdag en zaterdag lag ik zo laat in bed dat het weer vroeg was.

Dus vandaag eerst uitgeslapen en daarna nergens zin in. En dan is het ook nog zo'n regenachtige zondag waarop het om vier uur 's middags al donker wordt.

Je kunt 2 dingen doen: er aan toe geven en lekker niks uitvoeren, een beetje voor de tv hangen, misschien een stukje in de krant lezen of in een tijdschrift.

De andere optie is om jezelf uit de sloomheid te trekken en gewoon iets te gaan doen. Het is altijd al lastig om in beweging te komen, maar als je zo brak bent is dat extra lastig. Het kost gewoon veel energie om jezelf uit de onbeweeglijkheid te sleuren. Maar aan het eind van de dag heb ik het toch gedaan en ben ik nog even aan het werk gegaan, heb ik wat spullen afgehandeld en opgeborgen. En natuurlijk voel ik me nu een stuk beter, want zo gaat het altijd. Jezelf omhoog sleuren gaat gepaard met een hoop weerstand, maar als je het eenmaal gedaan hebt, dan geeft dat altijd een beter gevoel dan op de bank blijven hangen.

Geen opmerkingen: