woensdag 21 november 2007

Vertraging

Ik had me voorgenomen om nooit over de NS te schrijven, want wat valt er nog over te zeggen? Als je met de trein gaat, dan heb je soms vertraging, zoals je met de auto soms in de file staat. En als ik mijn collega's hoor, dan zijn er heel wat meer files dan treinvertragingen.

Vooruit, één keer dan schrijf ik er over in mijn blog.
Gisteren was het weer zo ver. Ik was al laat, want ik had wat langer doorgewerkt, we zouden even snel iets gaan eten bij het station van Rotterdam. Maar daar kwam het niet van, want bij Amersfoort kon ik niet verder richting Rotterdam. Wisselstoring. In dit geval kan ik dan via Schiphol, dat kost me normaal gesproken een half uur extra.

Wat doe je dan? In dit geval kon ik me er snel bij neerleggen gelukkig. De eetplannen moesten wel gewijzigd, toen weer niet en toen toch weer wel. Lang leve sms.

Wat ik maar wil zeggen is: probeer in dit soort gevallen kalm te blijven en verspil geen energie aan dingen die je toch niet kunt veranderen. Wees flexibel: pas je plannen aan de omstandigheden aan. En zorg dat je genoeg te lezen bij je hebt in de trein.

Geen opmerkingen: