vrijdag 15 februari 2008

Onbewust

Grappig: gisteren schreef ik over het onbewuste en vandaag kom ik een bevriende coach tegen die net een nieuwe methode heeft geleerd. En die methode werkt juist met je onbewuste. Gisteren schreef ik dat het dan wel zou helpen als je overal briefjes ophangt en steeds de boodschap ziet.

Maar er is natuurlijk een nog veel sterkere methode: als je het visualiseert.
Deze coach, Miranda heet ze, laat je je doel visualiseren. Dat wat zij tijdens de visualisatie heeft gezegd, krijg je mee naar huis, bijvoorbeeld als mp3.

Dan kun je dus elk moment de visualisatie en het gevoel erbij terughalen. En als je dat maar vaak genoeg doet, dan gaat je onbewuste er in geloven. Trancecoaching heet het.

Het achterliggende idee is dat het heel moeilijk is om te veranderen als je onbewust niet gelooft dat het kan. En op deze manier neem je je onbewuste mee en gaat je onbewuste meewerken aan de verandering. In plaats van tegenwerking. En dan gaat het veel makkelijker en misschien wel moeiteloos.

Eerlijk is eerlijk: als ik niet net het boek van Ap Dijksterhuis had gelezen, dan had ik dit maar zweverig gedoe gevonden. Maar dat is het dus niet.

Zo leuk, als inzichten bij elkaar komen.
Meer informatie op de site van Miranda: www.mirandacoaching.nl.

Geen opmerkingen: