maandag 24 november 2008

Dromen en doen

Walt Disney zei: als we het kunnen dromen, dan kunnen we het doen. Ik moest daar aan denken toen ik afgelopen week midden in die droom stond in Disneyland Parijs. Het idee van een attractiepark was ooit maar een idee. Een idee waar veel mensen niets in zagen. En daarvoor was het idee van een avondvullende tekenfilm ook al niet zo voor de hand liggend. Maar Disney deed het gewoon, maakte van zijn droom realiteit.

Ik moest daar aan denken omdat dit jaar ook voor mij een droom realiteit is geworden: vanaf 1 november ben ik full time ondernemer. Bijna drie jaar geleden begon ik met Opgeruimd Organizing als een bezigheid naast mijn werk in loondienst. Dat is ooit de stap zou durven wagen naar ondernemerschap was voor mij toen nog heel ver weg. Maar ik geloofde dat dit hetgeen was (en is) wat ik wil doen. Ik wilde mijn passie volgen en dus ben ik het gewoon gaan doen.

In het begin wist ik helemaal niet zo precies waar ik heen wilde. Maar ik wist waar ik kon beginnen, ik had een naam en daarmee kon ik een site gaan maken. Veel meer wist ik toen nog niet. Maar dat kwam vanzelf. Toen ik eenmaal de site had, kwam de nieuwsbrief en kwamen de workshops. En zo kwam er steeds iets bij, dingen die ik vooraf niet had kunnen bedenken. Sommige dingen droomde ik stiekem wel van, een column bijvoorbeeld. En die kwamen ook al snel op mijn pad.

En nu ben ik dus fulltime ondernemer. Ik weet iets beter waar ik heen wil, maar nog steeds niet helemaal. Dat blijft altijd een project in wording, het verandert namelijk steeds. Maar ook nu weet ik weer wat de volgende stap moet zijn: me helemaal voor 100 procent inzetten voor mijn bedrijf. De rest komt vanzelf.

Geen opmerkingen: