donderdag 11 december 2008

Decemberkoorts

Vanaf Sinterklaas is het bijna niet meer te vermijden, het gaat overal over het geven en krijgen van cadeaus. Zelf moet ik ook altijd oppassen dat ik er niet in meegesleurd wordt, in die hebberigheid.

Tot nu toe gaat het redelijk. Toegegeven, ik pas wel de vermijdingstactiek toe: ik kom zo min mogelijk in winkels. Met kerst geven wij elkaar wel iets, maar die dingen heb ik tot nu toe in webwinkels gekocht. Lekker vanaf mijn computer.

Op zich loop je dan nog steeds de kans om iets te kopen wat je niet van plan was, maar tot nu toe koop ik heel gericht. Ik heb iets gezien in een blad of in een nieuwsbrief en dat koop ik. Verder niets.

Zelf vind ik het moeilijker om de verleiding te weerstaan als ik midden tussen de spullen loop met een gezellig muziekje op de achtergrond en allerlei kerstversiering om me heen. Een paar foto’s op het scherm kan ik makkelijker weerstaan.

Dat pleit er trouwens ook voor om kerst- en sintinkopen al eerder te doen: voordat die versiering er hangt. Niet alleen is het minder druk, maar je kunt ook gewoon kopen wat je van plan was en het daar bij laten.

Geen opmerkingen: