woensdag 2 januari 2008

Bonnetjes

Mijn eerste organizingdaad van het jaar voor mezelf was om bonnetjes uit te zoeken. Ik heb een mapje waar ik die ingooi. Een aantal maanden of zelfs een half jaar. Dan puilt het mapje uit.

Als ik er dan weer eens iets bij wil stoppen, dan lukt dat niet goed. Een zeker teken dat het tijd wordt om het mapje op te ruimen. Zo bouw ik een 'natuurlijk' moment in en krijg ik vanzelf een signaal dat ik eens wat bonnetjes moet gaan weggooien.

Dat heb ik dus nu gedaan: alles wat ik niet meer herkende, waarvan ik niet meer wist waar het van was is weg. Ook de bonnen van boeken die ik al gelezen heb, kleding en schoenen die ik al een tijdje draag en CD's die ik al uit mijn hoofd ken.

Alleen een paar bonnen van recente aankopen (afgelopen december) heb ik er in laten zitten. Overigens stop ik in deze bonnenmap geen garantiebewijzen. Bonnen van apparaten en dergelijke liggen op een andere plek, want die bewaar ik natuurlijk wel minstens een jaar.

Geen opmerkingen: