zaterdag 12 januari 2008

Lente?

Eigenlijk is de winter net begonnen. Er is nog niet eens 1 wintermaand voorbij. En toch lijkt het al lente te worden. Okee, met de regen en de donkerte lijkt het soms eerder herfst, maar toch...

Als ik nu naar buiten kijk schijnt net even de zon, tussen de buien door, dat wel, maar hij schijnt. Het is tien graden buiten, ik hoef geen handschoenen aan als ik ga fietsen. En ik zag gisteren bij Jamin de paaseitjes liggen.

Dat laatste vond ik wel een beetje overdreven eerlijk gezegd, twee weken na nieuwjaar. Pasen valt weliswaar vroeg dit jaar, maar om meteen van de kerstkransen naar de paaseieren te gaan, is wel een flinke stap.

Maar ze lagen er toch maar. En ik voel dat er iets begint te kriebelen. Hoog tijd om de laatste kerstspullen op te ruimen. Misschien kan ik wel een raam open zetten om frisse lucht binnen te laten. Tijd voor nieuwe energie en schone, frisse kamers. Het kan me niet snel genoeg gaan.

Geen opmerkingen: